روستای پلکانی سر آقا سید

روستای پلکانی سر آقا سید

 روستای سرآقاسید(ماسوله زاگرس) از توابع بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری  است. که به علت طبیعت زیبای آن گردشگران بسیاری را جذب می نماید.خانه‌های این روستا پلکانی و همه خشتی است و پنجره‌ها و درهای تمام خانه‌ها رو به طبیعت سبز  باز می‌شود. که پنجره کمتر هتلی در دنیا منظره ای به این زیبایی را به نمایش می گذارد.

روستای پلکانی سر آقا سید

خونه های روستا به شیوه آشنای معماری کوهپایه ای به صورت پلکانی ساخته شده تا هم در مصالح و زمین صرفه جویی بشه و هم همبستگی بیشتری در میان اهالی ایجاد کنه. عملا حیاط محصوری وجود نداره. در اتاق را که باز کنی وارد کوچه و پشت بام همسایه میشی.و به دلیل شباهت آن به ماسوله ی گیلان لقب ماسوله ی زاگرس را به آن داده اند.

اقامت در روستا

هنوز هتل ها و مسافرخانه های آنچنانی به این روستا راهی پیدا نکرده اند اما اگر می خواهید اقامت در سر آقا سید را تجربه کنید می توانید از خانه های محلی استفاده کنید تا مردم محلی از درآمد حاصل از گردشگری استفاده کنند. شاید هم ترجیح دهید در یکی از شهرهای اطراف همچون کوهرنگ یا شهرکرد اقامت کنید و روزی را به بازدید از این روستا اختصاص دهید.

راه دسترسی

در اطراف روستای سرآقاسید می‌توان تعداد جاذبه‌ی دیگری را پیدا کرد، مثل آبشار شیخ علی خان که در ۴۰ کیلومتری روستا قرار دارد و یا غار یخی «چما». قله زردکوه که با ارتفاع ۴۲۰۰ متر در ۳۰ کیلومتری روستا واقع شده و یا پیست اسکی چلگرد در ۵۰ کیلومتری روستا و همچنین پیست اسکی تابستانی «چال میشان» در ۲۵ کیلومتری سر آقا سید.

مطالب مرتبط

  • چشمه دیمه کوهرنگ
  • موقعیت هتل کوهرنگ
  • درباره کوهرنگ
  • ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. همه فیلدها لازم هستند.