آبشار شیخ علیخان

آبشار شیخ علیخان

آبشار شیخ علیخان یکی از زیباترین آبشارهای استان چهارمحال و بختیاری می‌باشد که در نزدیکی روستای سراقا سید در شهرستان کوهرنگچلگرد و در ۱۰۵ کیاومتری شهرکرد (مرکز استان) قرار دارد.

آبشار شیخ علیخان

برای رسیدن به این آبشار زیبا  ابتدا از شهرکرد به سمت سورشجان و از آنجا به سمت فارسان بروید. سپس جاده فارسان به سمت چلگرد را ادامه داده و بعد از شهر چلگرد به سمت روستای زیبای سر آقا سید و آبشار شیخ علی خان بروید.

آبشار شیخ علیخان

شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در دامنه زردکوه و در غرب استان چهارمحال و بختياري، قرار دارد. اين شهر کوچک با مردماني مهربان و با صفا در ميان لطف بي دريغ طبيعت محصور شده است. آبشار زيباي شيخ عليخان، يکي از صدها جاذبه طبيعي اين شهر است. در ورودي روستاي شيخ عليخان، آب اين آبشار از ميان يک تنگه پر شيب جاري شده و با خود نسيم سردي را در پيش روي رهگذران و گردشگران قرار داده است. در ماه هاي مناسب سال مي توانيد لاله هاي واژگون را در دامنه هاي اطراف آبشار ببينيد.

آبشار شیخ علی خان

آبشار شیخ علیخان بر خلاف زیبایی های بی نظیرش، هنوز برای گردشگرانی که برای اولین بار از جاذبه های کوهرنگ بازدید می کنند ناشناخته مانده است.درست است فصل بهار بهترین فصل برای دیدن این آبشار  به حساب می آید اما فصل زمستان و هنگامی که آبشار از سرما یخ می زدند نیز جذابیت خاصی دارد. حال انتخاب با شماست طبیعت زیبای بهاری را انتخاب کنید یا سرمای زمستان و آبشار یخ زده.

 ايام تعطيل،اين منطقه پذيراي مسافران از استان هاي مختلف كشور از قبيل اصفهان ،شيراز و تهران است كه هواي مصفاي كوهرنگ را براي استراحت انتخاب كرده اند.

مطالب مرتبط

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. همه فیلدها لازم هستند.