دشت لاله های واژگون

دشت لاله های واژگون

دشت لاله های واژگون کوهرنگ یکی از زیباترین مناطق بکر و دیدنی کشور و جهان و یکی از ۲۰ اثر طبیعی ملی ایران و مورد حمایت سازمان محیط زیست است.این دشت ۳۴۰۰ هکتار وسعت و در ۱۲ کیلومتری چلگرد و در نزدیکی روستای بنواستکی از توابع شهرستان کوهرنگ استان چهار محال و بختیاری واقع شده است. هر تازه واردی پس از خیره ‌شدن از تماشای طبیعت سحرآمیز و جاذبه‌های طبیعی افسونگر این مسیر در ورود به دشت لاله‌ها شگفت زده و مبهوت زیبایی این دشت خیال‌انگیز و رویایی می‌شود.

دشت لاله های واژگون کوهرنگ

گونه‌ای از لاله واژگون که در این دشت می‌روید بسیار نادر است و در یک اثر طبیعی ملی به شمار می‌آیدکه در اواخر فروردین ماه به گل می‌نشینند و تا اواخر اردیبهشت گل‌های خود را حفظ می‌کنند.

اگرچه ‌اکوتوریسم طبیعی آبی برفی چهارمحال و بختیاری جاذبه‌های گردشگری طبیعی زیادی را در خود جای داده ‌است، اما زیبایی دشت لاله‌های واژگون همه جاذبه‌های گردشگری این استان را تحت شعاع خود قرار داده است.واشدن غنچه‌های لاله‌های واژگون در دل یک دشت سبزفام در حالی که کوه های مرتفع پوشیده از برف و دامنه پر از سبزه، گراگرد آن را احاطه کرده زیبایی طبیعی این دیار را به اوج خود می‌رساند.

به دلیل وسعت زیاد ، پوشش گیاهی بسیار زیبا و ارزشمند، لاله های واژگون (اشک مریم) در دو نوع قرمز و زرد و نیز نزدیکی به دیگر جاذبه های قطب سیاحتی کوهرنگ(آبشار و تونل کوهرنگ، چشمه دیمه، غار یخی چما و آبشار شیخ علیخان)این منطقه تفرجگاه بسیار مناسبی محسوب می شود.

راه دسترسی آسفالته، آب آشامیدنی، فضای سبز، و دسترسی به هتل، از امکانات این دشت است.

مطالب مرتبط

  • غار یخی چما
  • چشمه دیمه کوهرنگ
  • آبشار شیخ علیخان
  • ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. همه فیلدها لازم هستند.